.. Love actually ost - Joni mitchell 'both sides now'


사용자 삽입 이미지








Bows and flows of angel hair and
ice cream castles in the air
And feather canyons everywhere,
I've looked at clouds that way

활처럼 휜 천사의 머리카락의 흐름 그리고 하늘에 떠있는 아이스크림 성
이곳 저곳으로 날아간 협곡 나는 그렇게 구름을 보고 있었죠

But now they only block the sun
they rain and snow on everyone
So many things I would have done,
but clouds got in my way
I've looked at clouds from both sides now
From up and down and still somehow

그러나 이제 구름은 태양을 가로 막고 모두에게 비와 눈을 내리게 하는군요
많은 일을 하려 했지만 구름이 앞을 막아 버렸어요
난 구름의 양면을 보았어요 하늘위에서 그리고 땅위에서

It's cloud's illusions I recall I really don't know clouds at all
Moons and Junes and ferris wheels the dizzy dancing way you feel
As every fairy tale comes real, I've looked at love that way
But now it's just another show, you leave 'em laughing when you go
And if you care don't let them know, don't give yourself away

하지만 여전히 내가 생각하고 있는 구름은 환상일 뿐 구름이 무엇인지 전혀 알 수 없어요
달과 보석 그리고 수레바퀴가 어지럽게 춤주는 듯 느껴져요
상상의 이야기가 현실이 되듯이 나는 그런식으로 사랑을 생각합니다
하지만 사랑은 또 다른 쇼예요, 당신은 사람을 떠나며 사람을 웃게 합니다
그리고 주의해서 남들이 모르게 하세요. 당신 자신을 내 보내지 마세요

I've looked at love from both sides now
From give and take and still somehow
It's love's illusions I recall I really don't know love at all
Tears and fears and feeling proud, to say, "I love you" right out loud
Dreams and schemes and circus crowds,

난 사랑의 양면을 생각하게 되었어요 주고 받는 것에서
그러나 여전히 내가 생각하는 그것은 사랑의 환상입니다
사랑이 무엇인지 진실로 알 수 없어요 눈물과 두려움 그리고 자랑스런 기분,
큰 소리로 "당신을 사랑해요"라고 말하는 것 꿈과 계획 써커스의 군중들.

I've looked at life that way But now old friends are acting strange
they shake their heads, they say I've changed
But something's lost but something's gained in living every day

나는 인생을 그렇게 보고 있어요 그러나 지금 옛 친구들은 이상하게 행동하죠
그들은 머리를 흔들죠 친구들은 내가 변했다고 말해요
그러나 뭔가를 잃었지만 뭔가를 찾았어요 살아있는 나날속에서

I've looked at life from both sides now
From win and lose and still somehow
It's life's illusions I recall I really don't know life at all.

나는 인생을 양면으로 봅니다 승자와 패자의 면에서 하지만 여전히
내가 돌아보는 인생은 환상이랍니다 인생이 뭔지 정말 모르겠어요




영화 '러브액츄얼리ost' 가운데 한 곡이다.
이 계절과 너무도 잘 어올리는 곡인듯 하다..

tip.. 왜!!! mp3만 올릴수 있는거지!!! 아~ 짱나!


,